Australië, dag 11 - Reisverslag uit Blue Mountains, Australië van Kim Loo - WaarBenJij.nu Australië, dag 11 - Reisverslag uit Blue Mountains, Australië van Kim Loo - WaarBenJij.nu

Australië, dag 11

Door: Kim

Blijf op de hoogte en volg Kim

12 Februari 2016 | Australië, Blue Mountains

Vandaag wilde ik een trail lopen. De dag ervoor had ik al gekeken naar trails, maar omdat ze bij de receptie allerlei waarschuwingen en voorzorgsmaatregelen hadden, wist ik niet zeker of ik wel een trail van 3,5 uur in m'n eentje wilde doen. Gelukkig had ik een Nederlands meisje, dat vanaf haar tweede in Engeland woonde en nu in Nieuw-Zeeland studeerde, als kamergenoot. Zij wilde dezelfde trail lopen en dus besloten we samen te lopen.

De trail begon in Katoomba, waar ons hostel lag, en liep langs de klif naar Echo Point. Onderweg bedachten we ons dat we onze naam niet hadden opgeschreven bij de receptie, waardoor niemand wist waar we waren. Daardoor voelde ik me wel een beetje onveilig. Dat gevoel ging wel langzaam weg, vooral toen bleek dat we in de helft van de tijd bij Echo Point waren. Onderweg hadden we een hele grote hagedis gezien. Eerst dacht ik dat het een dikke slang was, maar daarvoor was hij een beetje te kort. Ik ben er heel voorzichtig omheen gelopen om een foto te maken e ben toen snel verder gelopen, want je weet hier maar nooit of een beest gevaarlijk is.

Bij Echo Point had je de Giant Stairway. Dat betekende dat we een stuk of 900 traptreden naar beneden moesten. Onderweg kwamen we heel dicht bij de Three Sisters. Ik durfde alleen het bruggetje niet over, vanwege de hoogte. Eenmaal beneden trilden mijn benen behoorlijk van al die treden, maar vanaf hier was het vooral door een bos lopen met aan een kant de rotswand. Ook dit stuk liepen we in de helft van de tijd, zelfs met een pauze onderweg. Ik was blij dat ik 's ochtends wat nootjes had gekocht, want hieronder kon je geen lunch kopen.

Aan het einde van de trail besloten we dat we niet dat hele eind omhoog wilden lopen. Daarom gingen we naar de Scenic World. Daar besloten we eerst de Scenic Walkway te lopen. Dit was een wandeling over een soort houten brug door het regenwoud. We waren het er in ieder geval over eens dat dit gewoon voor de Chinezen was, zodat ze denken dat ze een echte trail doen. Die liepen hier letterlijk op naaldhakken. En zo mooi was het niet vergeleken met de trail, die we net hadden gelopen.

Nu hadden we de keuze hoe we omhoog wilden. Dat meisje wklde omhoog met de Scenic Cableway, maar ik besloot op het laatste moment toch om met de Scenic Railway te gaan. Dat was ontstaan doordat hier mijnen waren, maar nu is het de steilste treinrails ter wereld. Ik stond tussen allemaal Chinezen, maar gelukkig hoefde ik niet lang te wachten. Het was een beetje als de Efteling met die muziek. En in het treintje leek het een beetje op Jurassic Park, doordat we door een regenwoud gingen. Het treintje ging achteruit, dus het uitzicht was super.

Boven had ik weer met dat meisje afgesproken. We liepen samen terug richting Katoomba, maar zij wilde de Katoomba Falls nog bekijken. Omdat ik die de dag ervoor al had gezien en niet zoveel zin had om weer een heel stuk naar beneden te lopen en honger had, besloot ik in m'n eentje terug te lopen naar het hostel.

In Katoomba ging ik eerst wat eten. Ik besloot hier wat warms te eten en daarna brood voor 's avonds te halen. Ik had een groentelasagne en terwijl ik zat te wachten, kwam de eigenaar me een kan met een soort perensmoothie brengen. Toen ik ging betalen, hoefde ik nog niet eens de prijs van de lasagne te betalen, dus ik had flinke korting gekregen. Dat maakte de eigenaar dubbel zo vriendelijk.

Toen was het tijd om terug naar Sydney te gaan. Ik moest mijn backpack uit de kluis in het hostel halen en dat hele ding naar het station zeulen. Het was niet ver en in het begin was het oké, maar het werd zwaarder en zwaarder en de heuvel op was helemaal moeilijk. Ik was dus blij toen ik bij het station was en, na een tijdje wachten, kon ik lekker 2 uur lezen in de trein.

Het hostel in Sydney was gelukkig vlak bij het station. Het was alleen even zoeken naar de goede uitgang. In het hostel moest ik extra betalen met de pinpas, dus moest ik eerst pinnen. Daarna moest ik weer ergens water halen. Toen had ik het wel een beetje gehad met lopen. Ik heb nog even met een Aziatisch meisje gekletst, maar ik wilde op tijd naar bed omdat ik de dag daarna weer vroeg op moest. Dat meisje moest ook vroeg op, maar zij wilde de hele nacht wakker blijven. Dat leek me niet zo'n goed idee, dus ben ik na een tijdje maar gaan slapen.

  • 24 April 2016 - 20:36

    Ans Linskens:

    Hoi Kim

    Zo te horen maak je heel wat kilometers daar in Australie, maar zie je ook hele mooie en bijzondere dingen. Hier in Nederland is het weer onstuimig, soms zon dan regen en zelfs hagel gehad. Dat maakte het werken in de tuin wat lastiger. Yvon en ik zijn bij oma de tuin aan het opknappen. De houten paaltjes voor de borders waren rot en sommige planten overwoekerden de tuin. Verder zijn de klinkers wat verzakt waardoor het een hobbelweggetje is geworden. Veel gesloopt en nog weinig verfraaid. De tuin ziet er nu uit als een bouwplaats. Bijna net zo erg als bij jullie thuis, waar de hele kamer vol ligt met stenen en stof. Nu lekker op de bank met de kids en uitrusten. De kinderen hebben 2 weken vakantie,maar ik moet morgen weer vroeg op om te werken

    Fijne dag en nog veel avontuur, groetjes Ans

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Blue Mountains

Een taalreis met Activity International

Recente Reisverslagen:

28 Januari 2017

Nieuw-Zeeland, dag 86-87

27 Januari 2017

Nieuw-Zeeland, dag 85

26 Januari 2017

Nieuw-Zeeland, dag 84

25 Januari 2017

Nieuw-Zeeland, dag 83

24 Januari 2017

Nieuw-Zeeland, dag 82
Kim

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 209
Totaal aantal bezoekers 39215

Voorgaande reizen:

16 Februari 2002 - 15 Januari 1970

Een taalreis met Activity International

Landen bezocht: