Australië, dag 17 - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Kim Loo - WaarBenJij.nu Australië, dag 17 - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Kim Loo - WaarBenJij.nu

Australië, dag 17

Door: Kim

Blijf op de hoogte en volg Kim

18 Februari 2016 | Australië, Melbourne

Over vandaag kan ik niet veel schrijven. Ik had me voorgenomen om te gaan solliciteren, dus dat is niks spannends. Natuurlijk moest ik op verschillende websites weer opnieuw een cv invullen. Dat kostte dus nogal wat tijd. Ook moest ik dat aanpassen aan de banen waarvoor ik hier zou solliciteren. Verder kostte het me ook nogal wat tijd voordat ik uitgevogeld had hoe ik mijn cv op Dropbox kon aanpassen. Ook had ik geprobeerd om Mansfield Zoo te bellen en had ik sms'jes gestuurd voor advertenties op het prikbord in het hostel.

Tegen de tijd dat ik dit allemaal had gedaan, was het middag. Ik ben toen naar de supermarkt gelopen om gewoon eens broodjes met normaal beleg voor de lunch te hebben. De kaas is hier wel duur, maar ik had er toch wel veel zin in, dus heb ik die toch maar gehaald. Na de lunch heb ik daadwerkelijk gesolliciteerd met mijn ingevulde tv's, onder andere bij een dairy farm, waar ik natuurlijk nooit meer iets van heb gehoord.

Aan het einde van de middag had ik het wel gehad en omdat ik eindelijk mijn Tax File Number via mijn postaccount in een ingescand brief had gekregen, besloot ik die maar door te geven aan de bank. Daar moest ik even wachten, maar toen kon ik ook meteen mijn Australische telefoonnummer doorgeven. Daarna ben ik naar de H&M gegaan, omdat ik een nieuwe nodig had, want ik had een kapotte meegenomen. Handig. De H&M hier zat in een super chique gebouw en ook van binnen zag hij er een stuk duurder uit dan de gemiddelde H&M in Nederland.

Daarna heb ik nog een beetje door de stad gelopen om nog wat foto's te maken van wat mooie gebouwen, die ik tijden de stadswandeling had gezien, zoals de winkelarcades uit de tijd dat Melbourne heel rijk was.

Omdat Karthik mij had gevraagd of ik spaghetti bolognese kon maken en ik had gezegd dat we dat vandaag wel konden maken, hadden we afgesproken om met een groep te koken. Ik had alleen niet zo'n zin in spaghetti, omdat we de dag ervoor al pasta hadden gegeten. Ik begon dus na te denken wat ik dan wel kon koken. Rijst of noodles had ik geen zin in, want met al die Aziaten, zou ik zeker uitgelachen worden. Ook Indisch ging ik niet maken met Karthik. Aangezien ik al eerder Mexicaans had gemaakt, kon ik alleen Marokkkaans bedenken. Ik ging dus met een paar mensen naar de supermarkt en zij hadden echt geen idee wat we gingen maken. Ze wisten niet eens wat couscous was. Ik heb ze gewoon groenten laten snijden en het viel me op dat ze het allemaal in kommetje doen. Zal wel Aziatisch zijn. Gelukkig vond iedereen de couscous lekker.

Na het eten was het gewoon een beetje lezen, kletsen, praktische dingen doen en toen was het bedtijd. Helaas werd ik midden in de nacht wakker, omdat een paar enthousiaste nieuwe mensen binnen kwamen. Ik heb het een tijd aangehoord, maar op een gegeven moment was ik het zat. Ik ben toen naar de wc gegaan en heb ze daarna toch maar gevraagd of ze misschien wat stiller wilden zij , omdat ze mij wakker hadden gemaakt en ik ook niet meer kon slapen door hun herrie.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Melbourne

Een taalreis met Activity International

Recente Reisverslagen:

28 Januari 2017

Nieuw-Zeeland, dag 86-87

27 Januari 2017

Nieuw-Zeeland, dag 85

26 Januari 2017

Nieuw-Zeeland, dag 84

25 Januari 2017

Nieuw-Zeeland, dag 83

24 Januari 2017

Nieuw-Zeeland, dag 82
Kim

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 158
Totaal aantal bezoekers 39195

Voorgaande reizen:

16 Februari 2002 - 15 Januari 1970

Een taalreis met Activity International

Landen bezocht: