Australië, dag 20 - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Kim Loo - WaarBenJij.nu Australië, dag 20 - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Kim Loo - WaarBenJij.nu

Australië, dag 20

Door: Kim

Blijf op de hoogte en volg Kim

21 Februari 2016 | Australië, Melbourne

Vandaag begon de dag langzaam. Om elf uur was er een pannekoekenontbijt in het hostel, dus daarvoor was vooral weer een praktische ochtend, zoals om naar de supermarkt te gaan. Om elf uur was het natuurlijk behoorlijk druk in het hostel, want wie wil er nu geen gratis pannekoeken als ontbijt. Ik had natuurlijk al lang ontbijt gehad, dus dit was een soort vroege lunch. De eerste pannekoeken die uit de keuken kwamen, zagen er niet uit. Blijkbaar wist de kok niet dat er ook ergens boter te vinden was. Toen iemand hem de boter gaf, ging het pannekoeken bakken een stuk makkelijker. In ieder geval smaakten de pannekoeken goed. Het waren van die Amerikaanse en met maple syrup zijn die wel lekker.

Na de 'brunch' wilde ik naar de Polly Woodside en de Subway gaan om mijn cv af te geven. Bij de Subway wilde ze ervaring Bij de Subway, maar ik heb toch maar mijn cv afgegeven. Bij de Polly Woodside bleken ze helemaal niet op zoek te zijn naar mensen. Dat was bij het restaurant ernaast en daar zag ik niks meer over een vacature. Karthik was ondertussen meegelopen, omdat we n of naar de toeristeninformatie wilden voor Phillip Island. Dat hebben we dus daarna gedaan. Daarna ging hij terug en ben ik het toeristenpad opgegaan.

Ik wilde een rondleiding in de Town Hall en die zou er elke dag moeten zijn, maar blijkbaar niet op zondag, want het was niet open. Wel hing er een gigantische gouden aap aan het gebouw. Ik denk voor het Chinees Nieuwjaar. Daarna ben ik naar het Old Treasury Building gegaan. Dit was ooit een overheidsgebouw, maar nu waren er een paar tentoonstellingen over de goudkoorts en Ned Kelly onder andere, maar ook over veroordeelden in Melbourne rond de tijd van de goudkoorts en een paar moordzaken. Ook woonde hier ooit een familie en ze hadden dat wee ingericht zoals het toen was met wat quotes van de bewoners.

Daarna wilde ik naar het parlement, maar ook daar was vandaag geen tour. Gelukkig was er ondertussen genoeg aan mooie gebouwen te bekijken, dus ik liep niet helemaal voor niks. Ondertussen had ik weer honger, want die pannekoeken vullen niet heel erg en ik had ook alweer een hele tijd gelopen. Tegenover het parlement was een cafeetje, waar ze al aan het opruimen waren. Ze hadden nog wel wat, dus heb ik daar een muffin met salted caramel gegeten en die was heel lekker.

Daarna ben ik naar de kathedraal gelopen. Het was hier heel rustig en anders dan in veel Europese steden lag deze niet echt centraal aan een plein. Hier heb ik wat rond gekeken. Ze hadden ook een beeldentuin met watervalletjes. Daar zag ik het standbeeld van Mary McKillop, de enige Australische heilige. Omdat het Mary McKillop Heritage Centre vlakbij was besloot ik ook daar naartoe te gaan. Helaas was dit ook gesloten, maar ja, het was ook zondag.

Ik besloot toen via de Carlton Gardens en het Exhibition Building naar de Old Melbourne gaol te lopen. De entree was een beetje te duur vond ik, maar het gebouw zag er in ieder geval dreigend uit van buiten. Hier hebben ze Ned Kelly geëxecuteerd. Vervolgens ben ik naar een oud badhuis gelopen. Niet uit de Romeinse tijd, maar voor hier was het nog steeds oud. Daarna wilde ik naar de State Library. Hier gingen ze bijna sluiten, dus ik had geen tijd om de tentoonstellingen te zien, maar ik kon wel even rond kijken omdat de bibliotheek een hele mooie leeszaal heeft.

's Avonds had ik met Susanne afgesproken om samen te gaan eten. We zouden elkaar op Federal Square ontmoeten. Zij had geen zin in de standaard Australische vette hap, dus stelde ik Indisch voor. Zoals altijd als je een restaurant zoekt, kun je niks vinden. We hebben dus een behoorlijk stuk gelopen en uiteindelijk hebben we Indische mensen gevraagd waar we konden zijn. Bij het restaurant hebben we twee gerechten gedeeld. We hadden natuurlijk garlic naan met een curry en een soort pannekoek met een kipprutje erin. Het was gezellig om weer met Susanne bij te praten.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Melbourne

Een taalreis met Activity International

Recente Reisverslagen:

28 Januari 2017

Nieuw-Zeeland, dag 86-87

27 Januari 2017

Nieuw-Zeeland, dag 85

26 Januari 2017

Nieuw-Zeeland, dag 84

25 Januari 2017

Nieuw-Zeeland, dag 83

24 Januari 2017

Nieuw-Zeeland, dag 82
Kim

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 157
Totaal aantal bezoekers 39206

Voorgaande reizen:

16 Februari 2002 - 15 Januari 1970

Een taalreis met Activity International

Landen bezocht: