Australië, dag 91 - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Kim Loo - WaarBenJij.nu Australië, dag 91 - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Kim Loo - WaarBenJij.nu

Australië, dag 91

Door: Kim

Blijf op de hoogte en volg Kim

02 Mei 2016 | Australië, Adelaide

Omdat je gratis fietsen kunt huren in Adelaide wilde ik vandaag naar Port Adelaide fietsen. De fiets kon ik huren bij de backpackers reisorganisatie naast het hostel. Die gingen pas later op de ochtend open, dus heb ik 's ochtends weer praktische dingen gedaan, zoals paps kaart afgeven bij het postkantoor. Ook wilde ik de batterij van mijn fototoestel laten nakijken en nu bleek dat hij met een aparte oplader wel gewoon oplaadde. Dat betekende dat er dus een ander probleem was en dat ik eens moest gaan denken over hoe ik dat moest oplossen.

Tegen de tijd dat ik klaar was om een fiets te huren, besloot ik eerst maar in het hostel te lunchen omdat dat toch goedkoper is. Daarna ben ik naar de buren gegaan om de fiets te huren. Helaas komt daar verplicht een helm bij. Ze vertelden mij dat Port Adelaide wel een heel eind fietsen is. Langs de rivier was ook een route naar het strand en die zou veel mooier zijn. Die route ben ik dus maar gaan fietsen en ik dacht dat als ik dan nog zin had, ik altijd nog omhoog naar Port Adelaide kon fietsen.

De route was in ieder geval niet moeilijk, omdat het gewoon een fietspad langs de rivier was, die op plekken meer op de beek in de Geysterse Bossen leek. Het was in ieder geval bosrijk en ik kon ook wat zien van hoe mensen in de suburbs leven, omdat die bijna aan de rivier lagen. Net voordat ik bij het strand was, zag ik twee jongens op het fietspad, die ook een gehuurde fiets hadden. Die heb ik dus aangesproken en met z'n drieën zijn we bij het Henley Beach aangekomen. Het strand was niet echt bijzonder en er was geen mens te bekennen. Die jongens waren er over aan het denken om naar Glenelg te fietsen, maar ik had daar geen zin in. De fiets was niet echt goed en ik moest terug zijn voor de reisorganisatie ging sluiten en met zo'n fiets had ik dus geen zin om te moeten haasten.

Na ongeveer een kwartiertje het strand te hebben bekeken, zijn we omgedraaid. Een van de jongens fietste vooruit en de andere had een baggerfiets, dus hij viel behoorlijk achterop. Ik viel na een tijdje ook achterop omdat ik last kreeg van mijn knie. Uiteindelijk heb ik gezegd dat ze maar gewoon door moesten fietsen, maar dat ik even op een bankje ging zitten. Daarna kon ik gewoon op m'n eigen tempo verder fietsen.

Onderweg begon het een beetje te regenen, maar gelukkig niet zo erg. Toch kreeg ik behoorlijke dorst, dus toen ik een supermarkt zag ben ik daar even langs gegaan. Dit was een behoorlijk grote supermarkt met winkels er omheen, zoals in Frankrijk. Blijkbaar zie ik er toch wel een beetje uit als een local, want toen iemand mij aansprak voor een goed doel ofzo, dacht hij dat ik een dagje vrij had. Helaas voor hem kon hij niks met mij, omdat je in Australië moest wonen.

Toen ik uit de winkel kwam, was mijn hele fiets behoorlijk nat, dus er was toch nog een flinke regenbui overgekomen. Gelukkig was dat het, want ik ben droog terug gekomen. Toen ik weer terug in Adelaide was, heb ik voor iemand nog een enquête beantwoord en toen moest ik mijn fiets weer inleveren.

's Avonds had ik afgesproken om met het Japanse meisje op mijn kamer ergens te gaan eten. Zij had wat rondgevraagd naar plekjes en uiteindelijk kwamen we bij een Indisch restaurant uit. Daar kon je 2 curry's uitzoeken, dus dat heb ik gedaan, maar dat was wel een beetje te veel, al was het ook heel lekker. Na het eten zijn we samen weer terug gelopen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Adelaide

Een taalreis met Activity International

Recente Reisverslagen:

28 Januari 2017

Nieuw-Zeeland, dag 86-87

27 Januari 2017

Nieuw-Zeeland, dag 85

26 Januari 2017

Nieuw-Zeeland, dag 84

25 Januari 2017

Nieuw-Zeeland, dag 83

24 Januari 2017

Nieuw-Zeeland, dag 82
Kim

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 102
Totaal aantal bezoekers 39229

Voorgaande reizen:

16 Februari 2002 - 15 Januari 1970

Een taalreis met Activity International

Landen bezocht: