Australië, dag 247 - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Kim Loo - WaarBenJij.nu Australië, dag 247 - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Kim Loo - WaarBenJij.nu

Australië, dag 247

Door: Kim

Blijf op de hoogte en volg Kim

05 Oktober 2016 | Australië, Brisbane

Vandaag had ik om 10 over 10 de bus naar Brisbane. Ik hoefde dus niet vroeg op te staan, maar om 7 uur was ik wel wakker. Ik heb toen ontbeten en nadat ik me had klaargemaakt, heb ik mijn tas ingepakt en nog wat zitten lezen. Iets voor half 10 stond ik klaar voor de shuttlebus en omdat die ook voor de Greyhoundmensen is, was ik er te vroeg. Ik kon dus weer gewoon verder gaan met lezen. De bus was een beetje te laat, maar niet veel. Toch begin ik een beetje genoeg te krijgen van Premier Motor Services, de busmaatschappij. Iedere buschauffeur heeft namelijk z'n eigen regels. Deze wilde niks aan de tassen hebben hangen, dus ik was blij dat ik een extra tas had, waar mijn wandelschoenen en slaapzak in pasten. Ook mocht je van alles niet in de bus eten. Toch heb ik mijn broodjes in de bus gesmeerd en opgegeten.

De busrit was niet lang, maar toch heb ik films zitten kijken. Toen ik de bus instapte, stond namelijk We Bought a Zoo op, die bijna af was, en daarna zette de chauffeur een film op met Jennifer Anniston. Ondanks dat ik allebei de films al gezien had en ze niet bijzonder leuk zijn, heb ik toch zitten kijken. Helaas was het ene scherm te ver weg, het andere keek ik van de zijkant op en die op de goede afstand had iets vreemds met de kleuren. Ik moest dus een beetje afwisselen tussen de schermen.

Iets voor de verwachte aankomsttijd kwamen we in Brisbane aan, wat dan weer echt een grote stad is vergeleken met wat ik de laatste 5 maanden heb gezien. Bij het informatiepunt heb ik gevraagd waar ik mijn hostel kon vinden. Ik had alleen niet de neiging om nog meer te vragen, want die man was bezig op een computer en ik kreeg het idee dat ik hem maar tot last was. Gelukkig was het hostel niet al te ver en had ik het zo gevonden en nadat ik mijn spullen in de kamer had gedumpt en wat informatie en een plattegrond had gevraagd, ben ik de stad ingegaan.

Ik wilde naar een markt lopen. Onderweg raakte ik aan de praat met iemand die voor Greyhound werkte. Ik weet niet waarom hij mij aansprak, want hij heeft mij niks proberen te verkopen. Ook ben ik bij de bank even naar binnen gelopen, omdat ik wat vragen had. Die man praatte er behoorlijk omheen en aan het einde wist ik nog maar half van wat ik wilde weten. De markt was niet heel groot. Het was een markt met allemaal eten, maar het was geen goedkope markt. Ik heb dus alleen een nectarine gekocht en ben daar niet al te lang gebleven.

Ik besloot over de winkelstraat op m'n gemak naar de toeristeninformatie te lopen. Daar heb ik ook maar meteen openingstijden enzo gecontroleerd omdat ik nu een stuk minder tijd heb dan in de andere steden. De toeristeninformatie was in een oud theater, dat er heel mooi uitzag, dus heb ik daar nog maar een foto van gemaakt. Ik ben daarna naar een winkelcentrum gelopen, waar de bioscoop was, omdat ik zin had om 's avonds naar de film te gaan. Helaas draaide er werkelijk niks interessants.

Daarna besloot ik maar met de gratis boot op en neer te gaan. Over de rivier gaat namelijk een soort gratis Terry. Ik had de eerste net gemist, dus moest ik een halfuur wachten. Toen ik op de boot kon, was het hoge neem helaas vol, dus ben ik maar binnen gaan zitten. Het was wel ontspannend om gewoon even met de boot op en neer te gaan en zo kreeg ik ook een beter zicht op Brisbane. Toch was het uitzicht niet heel spectaculair en op de terugweg heb ik zitten lezen. Die ereader blijft handig.

Toen ik na zo'n anderhalf uur weer terug was, was het al aardig aan het schemeren. Ik ben dus direct naar de supermarkt, zo ongeveer tegenover het hostel, gegaan en heb ontbijt en avondeten gekocht. In het hostel heb ik wat gegeten en een plekje voor al mijn eten gezocht, omdat alle schappen behoorlijk vol zaten. Daarna wilde ik nog een planning voor morgen maken, maar het was nogal lastig om Wi-Fi aan de praat te krijgen. Er was een show inde buurt van Surfers Paradise, die me heel mooi lijkt, maar die is wel weer erg duur. Later heb ik nog met een Zwitsers meisje op mijn kamer zitten praten. Zij was ook iets van taalcoach voor vluchtelingen geweest.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Brisbane

Een taalreis met Activity International

Recente Reisverslagen:

28 Januari 2017

Nieuw-Zeeland, dag 86-87

27 Januari 2017

Nieuw-Zeeland, dag 85

26 Januari 2017

Nieuw-Zeeland, dag 84

25 Januari 2017

Nieuw-Zeeland, dag 83

24 Januari 2017

Nieuw-Zeeland, dag 82
Kim

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 129
Totaal aantal bezoekers 39306

Voorgaande reizen:

16 Februari 2002 - 15 Januari 1970

Een taalreis met Activity International

Landen bezocht: