Nieuw-Zeeland, dag 41 - Reisverslag uit Marahau, Nieuw Zeeland van Kim Loo - WaarBenJij.nu Nieuw-Zeeland, dag 41 - Reisverslag uit Marahau, Nieuw Zeeland van Kim Loo - WaarBenJij.nu

Nieuw-Zeeland, dag 41

Door: Kim

Blijf op de hoogte en volg Kim

14 December 2016 | Nieuw Zeeland, Marahau

Rond 1 uur 's nachts werd ik wakker door ontzettende jeuk aan mijn benen. Blijkbaar was ik gisteren lek gestoken door muggen of sandflies. Voor de zekerheid heb ik maar DEET opgedaan, maar dat vonden mijn ogen niet zo tof. Dit allemaal maakte het weer in slaap vallen lastiger en rond 4 uur werd ik weer wakker met enorm jeukende benen. Toen had ik in ieder geval de prins er onder mijn kussen liggen. Gelukkig heb ik tot bijna 8 uur uit kunnen slapen, ook omdat ik vandaag weer niks te doen had.

Toen ik op ben gestaan, heb ik eerst ontbeten. Hier was de hele groep van gisteren weer, die hun spullen nog steeds overal hadden uitgestald en leken te denken dat zij hier de enigen waren. De messen waren niet meer te vinden, maar gelukkig hadden zij hun eigen messen en mocht ik die gebruiken. Omdat ik verder niks te doen had vandaag, heb ik na het ontbijt wat zitten lezen. Toen ik moe werd, ben ik weer even op bed gaan liggen, maar rond 11 uur ben ik eens bij de receptie gaan vragen wat ik kon doen. Ze stelden alleen dingen for die aardig wat geld kostten en ik had geen zin om 90 dollar uit te geven, omdat ik me verveelde.

Daarna ben ik naar de Strayaccommodatie gelopen om de buschauffeur te vertellen dat ik morgen gewoon daar naartoe zou komen om verder te reizen. Bij de receptie zou die vrouw het doorgeven, dus ik hoop dat ze dat ook doet. Daarna ben ik naar het informatiebord van het national park gelopen om een walking trail te vinden. Er was een super korte, maar ik wist niet waar die startte. Ik heb dat in het café nagevraagd en ik was half van plan om voor te stellen om een dagje mee te helpen, maar de vrouw zei al dat ze me niet kon verstaan voordat ik mijn vraag over de walking trail had gesteld, dus toen had ik geen zin meer om daar te helpen.

Terug bij de camping heb ik nog wat zitten lezen en daarna heb ik geluncht. Toen wilde ik de wandeling gaan doen. Ik dacht eerst weer een stukje de trail van maandag te lopen, maar dat werd toch een beetje saai. Toen ben ik richting de heel korte trail gelopen. Bij de informatieborden was een mooie border collie, die met wat fantasie wel op Kodie leek. Die heb ik dus even zitten aaien. Daarna begon ik aan de trail, maar voordat ik iets bezienswaardig had gezien, stond het water op het pad. Eerst was het niet zo diep, maar het werd steeds dieper. Ik denk dat je hier alleen met eb kunt lopen, dus ben ik maar omgedraaid. Maar ik wist in ieder geval dat de schoenenpoets uit Auckland meer deed dan alleen mijn schoenen laten glanzen.

Het was behoorlijk warm en daardoor jeukten al mijn bulten, dus ik besloot lekker ergens op de camping te gaan lezen. Ik wilde een mooi plaatsje in de schaduw zoeken, maar toen ik zag dat de picknicktafel voor mijn huisje in de schaduw stond, ben ik daar gaan zitten. Af en toe werd ik afgeleid door de rond scharrelende kippen of een sandfly. Ik had wel DEET opgedaan, maar ik vertrouwde ze niet. Ik moest ook nog even naar Blue, een kruising tussen een bearded collie en een kelpie, die een beetje op Tigo leek en die ik al de hele dag a href zijn baasjes aan had zien lopen. Nadat ik hem was komen aaien, kwam hij ook nog even bij mij zitten.

Rond 5 uur begon ik met koken en gelukkig was nu niet de hele groep er. De chauffeur van de groep bood mij een TimTam aan en begon tegen mij aan te praten. Hij bleek uit België te komen. Na het eten heb ik snel voor de hele groep gedoucht en foto's overgezet en daarna heb ik eindelijk mijn boek uitgelezen. Daarna moest ik mijn tas inpakken en heb ik nog aan mijn blog gewerkt en ineens zat een kat mij aan te staren van achter het glas in de deur. Dat was even schrikken. Nadat ik klaar was met mijn blog ben ik maar naar bed gegaan.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Marahau

Een taalreis met Activity International

Recente Reisverslagen:

28 Januari 2017

Nieuw-Zeeland, dag 86-87

27 Januari 2017

Nieuw-Zeeland, dag 85

26 Januari 2017

Nieuw-Zeeland, dag 84

25 Januari 2017

Nieuw-Zeeland, dag 83

24 Januari 2017

Nieuw-Zeeland, dag 82
Kim

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 212
Totaal aantal bezoekers 39193

Voorgaande reizen:

16 Februari 2002 - 15 Januari 1970

Een taalreis met Activity International

Landen bezocht: