Australië, dag 5 - Reisverslag uit Sydney, Australië van Kim Loo - WaarBenJij.nu Australië, dag 5 - Reisverslag uit Sydney, Australië van Kim Loo - WaarBenJij.nu

Australië, dag 5

Door: Kim

Blijf op de hoogte en volg Kim

06 Februari 2016 | Australië, Sydney

Vandaag hoefden we pas om half elf te verzamelen. Ik ging weer ontbijten met Eliana en Stina en zij hadden ook afgesproken met Matthias, een Belgische jongen uit onze groep. Omdat ze gisteren uit waren geweest, gingen we wat later. Matthijs werd twee minuten voor de afgesproken tijd pas wakker, dus moesten we nog op hem wachten. Ondertussen hadden we niet meer zoveel tijd over om te ontbijten, dus gingen we naar het tentje, waar ik de eerste ochtend was geweest. Daar was volgens mij net iemand nieuw, want sommige kregenniet alles wat ze hadden besteld. Mijn croissant was helemaal plat gemaakt om hem op fee warmen, maar dat is hier blijkbaar daarna. Verder had ik een heel lekkere smoothie met mango en passievrucht. Het was bijna tijd om te verzamelen en ik moest nog wat spullen pakken, dus ben ik alvast gegaan.

Vandaag stond er een soort strandwandeling op de planning. Eerst moesten we allemaal een OV-kaart kopen en toen gingen we met de bus naar Coogee. Toen we daar uit de bus stapten, vond ik het niet heel warm, maar dat zou snel veranderen. Coogee is het enige strand waar je alcohol mag drinken. Vanaf dit strand liepen we verder langs de kust. Je heb daar telkens een strand en dan weer rotsen en dan ligt er in een inham weer een strand. Zo liepen we langs verschillende stranden en over allerlei rotsen, waar de golven met grof geweld tegenaan sloegen. Het was een populaire wandeling, want er liepen behoorlijk wat mensen.

Nadat we verschillende stranden waren gepasseerd, kwamen we uiteindelijk bij Bondi Beach. Dit is een heel bekend strand, waar blijkbaar ook een serie van de strandwachters wordt gemaakt. Dat komt dus door de rips. Dat is de stroming die ontstaat als de golven weer terug naar zee gaan en die kunnen je blijkbaar een behoorlijk stuk de zee in trekken. De ztrandwachters hebben we niet in actie zien komen. Wel vloog er telkens een helikopter over, die volgens onze begeleider haaien zocht.

Bij Bondi Beach kregen we vrije tijd, nadat we uitleg hadden gekregen over hoe we terug moesten komen. Ik ben dus met een paar mensen de zee in gegaan. Nu merkte ik pas echt hoe hoog de golven waren. Verderop waren ze gewoon hoger dan ik ben. Het water vond ik best wel koud, maar omdat de golven hier een stuk hoger zijn, was ik uiteindelijk toch bijna helemaal nat. Toen had de rest het al gehad en hebben we wat op het strand gezeten. Daar was een vrouw, die volgens mij iedere dag de hele dag aan het strand ligt, want ze was zo bruin.

Na een tijdje hadden we het wel gehad op het strand en wilden we wat gaan drinken, dus liepen we richting de boulevard. Op het zand kon je, al vervaarlijk genoeg wel lopen, maar de stenen waren veel te heet. In het dorpje hebben de jongens wat gedronken en ik en een ander meisje hadden frozen yoghurt gehaald. Je had heel veel toppings en smake , dus heb ik ook de pindakaas-en-chocoladesmaak geprobeerd en die was eigenlijk heel lekker. Daarna zijn we met de bus terug gegaan, maar we wisten niet precies waar we eruit moesten, waardoor iemand uitstapte, terwijl de rest dat nog niet deed. Gelukkig hadden we Pitt Street snel gevonden en toen was het alsmaar rechtdoor.

Terug in het hostel, heb ik me even snel gedoucht en daarna zou ik met Céline, uit Frankrijk, nog wat eten. We hadden niet veel tijd, want we hadden nog een pub crawl. We zijn uitei delijk bij een food court met allerlei Aziatisch eten gaan zitten. Daar had ik lekker Indisch eten, maar daarna had ik wel een gigantische knoflooksmaak in mijn mond.

Toen we terugkwamen, begonnen we met de pub crawl. Eerst gingen we naar een tent, waar allemaal mensen verkleed waren en ze alleen maar Nederlandse carnavalsmuziek draaiden. We kregen een gratis drankje bij iedere pub en ondanks dat een paar mij aan de drank wilden krijgen, heb ik met mijn bonnetjes mensen blij gemaakt. Na deze pub gingen we weer naar een andere. Hier ging de muziek steeds harder en ik kreeg behoorlijk last van mijn verbrande nek en schouders, dus na de stoelendans ben ik terug gegaan naar het hostel. Onderweg kwam ik nog een Nederlander tegen, die toch liever carnaval ging vieren, al klonk hij niet als een Limburger.

In het hostel heb ik nog even naar huis gebeld en daarna ging ik slapen, al moest ik voorzichtig zijn met mijn nek en schouder.

  • 14 Februari 2016 - 14:08

    Manon:

    Nou kimmie dit klinkt een leuke dag! Geniet van al het moois je ziet en denk aan het nu. In Nederland is het koud en druilerig hihi dus je hebt het goed als de tekst heet zijn!

  • 14 Februari 2016 - 14:15

    Yvonne:

    Hoi Kim,
    Wat leuk om je reisverslag te lezen! Fijn dat er andere jongeren zijn waarmee je dingen onderneemt.
    Veel plezier.
    groetjes Yvonne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Een taalreis met Activity International

Recente Reisverslagen:

28 Januari 2017

Nieuw-Zeeland, dag 86-87

27 Januari 2017

Nieuw-Zeeland, dag 85

26 Januari 2017

Nieuw-Zeeland, dag 84

25 Januari 2017

Nieuw-Zeeland, dag 83

24 Januari 2017

Nieuw-Zeeland, dag 82
Kim

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 206
Totaal aantal bezoekers 39451

Voorgaande reizen:

16 Februari 2002 - 15 Januari 1970

Een taalreis met Activity International

Landen bezocht: