Australië, dag 254 - Reisverslag uit Sydney, Australië van Kim Loo - WaarBenJij.nu Australië, dag 254 - Reisverslag uit Sydney, Australië van Kim Loo - WaarBenJij.nu

Australië, dag 254

Door: Kim

Blijf op de hoogte en volg Kim

12 Oktober 2016 | Australië, Sydney

Rond 6 uur besloot ik maar eens wakker te worden, zodat ik niet zo duf als een konijn in Sydney aankwam. Mijn ontbijtje met een broodje met chocoladereep met kokos hielp wel. We waren netjes op tijd in Sydney, rond half 8 's ochtends. Omdat het hostel, dat ik last minute voor de dag had geboekt, pas om half 9 open ging, kon ik rustig aan doen. Ik moest met de trein en vanaf Kings Cross Station was het gelukkig niet ver lopen. Het was nog dicht, dus ik heb gewoon voor de deur gewacht. Ik merkte dat het hostel voor de laatste week er recht tegenover lag, dus dat is handig.

Om half 9 kon ik mijn spullen kwijt, maar omdat ik nog niet in kon checken, heb ik maar praktische dingen gedaan. Eerst ben ik naar de supermarkt gegaan en daarna ben ik op zoek gegaan naar een zonnebril, want mijn zonnebril had de surfles wel overleefd, maar was nogal bekrast. Daarna ben ik naar de bank gegaa, waar ik weer met net zoveel vragen weg liep en toen heb ik bij Peter Pans nog de computer gebruikt.

Tegen die tijd kon ik inchecken en omdat ik had uitgelegd dat ik alleen kwam bijslapen, omdat ik vannacht een bus naar Melbourne had, kreeg ik een tweepersoonsbed. Ik heb toen eerst geluncht en daarna ben ik gaan slapen. Het was behoorlijk licht in de kamer, maar ik heb toch een paar uurtjes geslapen. Daarna heb ik nog met pap en mam gebeld en met mijn Turkse kamergenoot gepraat. Hij vertelde dat hij nog last had van een jetlag, dus dat verklaarde waarom hij ook de hele middag had liggen slapen.

Rond 5 uur ben ik terug naar Central Station gegaan, waar ik bij het kantoor van de busmaatschappij heb gewacht tot ik in kon stappen voor de bus naar Melbourne en weer miste ik mijn telefoontje met Manon. Het was wel een wat andere demografie in deze bus, een stuk minder backpackers en het was absoluut niet druk. Ik had dus weer 2 zitplaatsen voor mezelf. We kregen een super dom filmpje te zien over de bus en daarna heeft de buschauffeur een film aangezet, die ik niet heb gezien. Ik heb een slaaptablet en ben gaan slapen.

Om kwart voor 11 was er een verplichte stop, maar volgens mij kon je ook blijven zitten. Ik ben wel even uitgestapt, maar ook vrij snel weer terug de bus ingegaan. Volgens mij was dit dezelfde plek als waar ik in februari was gestopt op weg naar Canberra, maar dat was moeilijk te zeggen in het donker. Rond half 3 was er ook weer een stop, maar ik werd pas wakker toen de bus al stil stond. Ondanks dat ik veel moet hebben geslapen, ben ik ook vaak wakker geworden, want voorin de bus was het echt koud. In ieder geval had ik vesten en handdoeken mee de bus in genomen, maar het was nog steeds echt koud.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Een taalreis met Activity International

Recente Reisverslagen:

28 Januari 2017

Nieuw-Zeeland, dag 86-87

27 Januari 2017

Nieuw-Zeeland, dag 85

26 Januari 2017

Nieuw-Zeeland, dag 84

25 Januari 2017

Nieuw-Zeeland, dag 83

24 Januari 2017

Nieuw-Zeeland, dag 82
Kim

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 175
Totaal aantal bezoekers 39376

Voorgaande reizen:

16 Februari 2002 - 15 Januari 1970

Een taalreis met Activity International

Landen bezocht: