Australië, dag 9 - Reisverslag uit Sydney, Australië van Kim Loo - WaarBenJij.nu Australië, dag 9 - Reisverslag uit Sydney, Australië van Kim Loo - WaarBenJij.nu

Australië, dag 9

Door: Kim

Blijf op de hoogte en volg Kim

10 Februari 2016 | Australië, Sydney

Vandaag was vooral een regeldag. Ik heb dus eigenlijk niks bijzonders gedaan. Ik wilde 's ochtends eerst de was doen, maar daar had ik muntjes voor nodig en ik had al mijn geld de dag ervoor juist op de bank gezet. Dus moest ik opnieuw gaan pinnen. Toen ik bij de pinautomaat was, gaf ie aan dat ik mijn limiet had bereikt. Dat kwam natuurlijk doordat het in Nederland nog niet de volgende dag was.

Daarom besloot ik eerst naar het Ultimate Oz kantoor te gaan om nog wat dingen te vragen. Die waren alleen nog dicht. Rond tien uur ging ik terug naar de pkn automaat, omdat het dan twaalf uur in Nederland is. Onderweg raakte ik aan de praat met iemand van een bureau, dat ook tripjes aanbiedt. Daar besloot ik uiteindelijk om met een groepstour twee dagen naar de Blue Mountains te gaan. De trip met een programma van twee dagen was helaas vol, maar er was er ook een waarbij je de tweede dag voor jezelf had. Verder had ik een tour via Canberra naar Melbourne geboekt met een overnachting op een boerderij. Die ging alleen op zaterdag, dus ik moest vandaag wel alles regelen.

Bij de pinautomaat kreeg ik de boodschap dat ik niet in Australië kon pinnen, dus dat was een beetje vaag. Pap gaf me de tip om maar met mijn creditcard te pinnen, dus heb ik dat gedaan en toen kon ik ook eindelijk de was doen. Daarna ben ik bij de Subway gaan lunchen en daar kwam ik een paar mensen van mijn groep tegen, waar ik eigenlijk nog niet echt mee had gesproken, maar nu had ik er even mee gesproken.

Na de lunch moest ik de was uit de droger halen en opvouwen en toen ben ik naar het kantoor van Ultimate Oz gegaan. Daar heb ik wat vragen gesteld over werk en een Oostkustpakket. Daarna wilde ik wat dingen regelen op mijn tablet. Dit duurde zo lang dat ik besloot om naar de bank te gaan, waar ze ook Wi-Fi hadden. Daar moest ik wat financiële zaken regelen, die ik normaal aan pap had overgelaten. De Wi-Fi was hier niet zo goed, dus uiteindelijk heb ik nog maar een dag internet in het hostel gekocht.

Voor 's avonds dacht ik wel een goedkope straat om te eten had gevonden, maar dat viel tegen. Uiteindelijk kwam ik in een soort openlucht winkelcentrum terecht, waar ze niet direct goedkoop, maar wel lekker Mexicaans eten hadden. Daarna heb ik bij de Subway nog een cookie gehaald als toetje. De rest van de avond heb ik niet echt meer veel gedaan en ik ben op tijd naar bed gegaan, omdat ik de volgende dag vroeg op moest.