Australië, dag 19 - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Kim Loo - WaarBenJij.nu Australië, dag 19 - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Kim Loo - WaarBenJij.nu

Australië, dag 19

Door: Kim

Blijf op de hoogte en volg Kim

20 Februari 2016 | Australië, Melbourne

Deze dag was niet een heel bijzondere dag, maar vooral een praktische. Ondertussen had ik al contact kunnen leggen met Mansfield Zoo en ik kon daar werken, maar het was geen betaalde baan. Daarom wilde ik toch nog proberen om een leuke betaalde baan te vinden. Het was dus weer een dag met vooral solliciteren. Ook had ik met een groep afgesproken om naar Phillip Island te gaan met een huurauto. Die moesten we dus ook regelen. Ik ben met Karthik langs twee verhuurders gegaan, maar we kregen de tip om het online te regelen omdat dat goedkoper was. Toen we dat wilden doen, lukte het niet, omdat we een of andere foutmelding kregen. Dus moesten we weer langs de verhuurder. Uiteindelijk is het gelukt en we zouden met een groep van vijf gaan.

's Avonds heb ik wat meer gedaan. Het was het White Night Festival, dus de hele nacht was er muziek, theater en licht enzo in het centrum. Karthik en ik hadden na het eten afgesproken met Jessica, een Chinees meisje dat eerst in ons hostel verbleef en toen naar een ander hostel ging. We hadden een folder met het programma en ik wilde wel graag een Aboriginalvoorstelling zien. Daarvoor moesten we naar de Exhibition Building lopen en het was een heel gedoe om Jessica daarn te vinden. Ze had ook twee andere Chinese meisjes meegenomen, die gelukkig wel aardig waren.

Er stond al van alles klaar voor de voorstelling en gelukkig hadden we een goede plek, omdat we er op tijd waren. Omdat ik een stuk groter was, moestn ik er alleen voor zorgen dat ik niet recht voor die Chinese meisjes ging staan. Dus nadat ik een goede plek had gevonden, liet ik ze maar voor mij staan. Het duurde een hele tijd voordat we konden beginnen en blijkbaar moesten ze nog wachten op een of andere hoge piet. Ondertussen hadden ze vuurtje branden, maar door de wind werd het publiek behoorlijk uitgerookt. Wij stonden niet helemaal aan de verkeerde kant, maar soms kregen we ook een hele rookvlaag over ons heen.

Uiteindelijk konden ze beginnen. Het was een of ander welkomsritueel met veel dans. Het was interessant om te zien, maar die mensen moeten het verrekte koud hebben gehad. Ze hadden wei of kleren en geen schoenen en ik had het al koud. Na het dansen hadden ze met licht een heleshow op het gebouw. Dit was mooi om te zien, maar het was heel druk met al die lichtfiguren in het donker en omdat het zo koud was geworden, had ik het ook wel snel gehad.

Het was een stuk later dan gepland tegen de tijd dat we weer verder konden naar iets anders. We besloten naar wat muziek te gaan luisteren. Het was overal superdruk, dus we konden niet echt doorlopen en ik moest ook in de gaten houden dat ik niet de helft van onze groep kwijt zou raken. Een van de Chinese meisjes zei dat ik me daar niet zo'n zorgen over hoefde te maken, omdat ik opvallend genoeg was.

Bij de muziek hebben we een tijdje geluisterd, maar ik was het toen wel zat. Een van de Chinese meisjes ook, dus besloten we terug naar onze hostels te lopen. Zij wist alleen niet hoe ze naar haar hotel moest lopen, dus zou ik haar terug brengen, omdat het ook niet ver van het mijne was. Gelukkig was het een aardig meisje en hadden we wat te praten onderweg. Nadat ik haar weg had gebracht, moest ik nog een stukje terug lopen naar mijn hostel en dit vond ik toch iets minder. Volgens mij waren er genoeg dronken mensen op straat en die vind ik altijd nogal onbetrouwbaar. Ik ben dus stug doorgelopen en heb nergens op gereageerd. Ik was in ieder geval blij toen ik bij mijn hostel was en in bed lag.

Ik lag heerlijk te slapen totdat rond 2 uur 's nachts een van de Noorse meisjes stomdronken met een vent binnen kwam. Ze waren behoorlijk luidruchtig en ik was toen zo geërgerd dat ik letterlijk heb gevraagd of ze haar kop kon houden. Natuurlijk kon ze niet stil zijn, be open als ze was, maar in ieder geval had die vent in de gaten dat ze hier niet konden blijven. Uiteindelijk kwam ook een van haar vriendinnen binnen en die heeft haar samen met die vent de deur uitgewerkt. Gelukkig kon ik daarna weer rustig slapen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Melbourne

Een taalreis met Activity International

Recente Reisverslagen:

28 Januari 2017

Nieuw-Zeeland, dag 86-87

27 Januari 2017

Nieuw-Zeeland, dag 85

26 Januari 2017

Nieuw-Zeeland, dag 84

25 Januari 2017

Nieuw-Zeeland, dag 83

24 Januari 2017

Nieuw-Zeeland, dag 82
Kim

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 139
Totaal aantal bezoekers 39370

Voorgaande reizen:

16 Februari 2002 - 15 Januari 1970

Een taalreis met Activity International

Landen bezocht: