Australië, dag 80 - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Kim Loo - WaarBenJij.nu Australië, dag 80 - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Kim Loo - WaarBenJij.nu

Australië, dag 80

Door: Kim

Blijf op de hoogte en volg Kim

21 April 2016 | Australië, Melbourne

Vandaag zou ik met Karthik naar de Jurassic World Exhibition in het Melbourne Museum gaan. Toen ik zat te ontbijten, kwam hij bij mij aan tafel zitten en toen hebben we eerst even bijgepraat. Hij was erg nieuwsgierig naar de zoo. Na het ontbijt moest ik nog even langs bij het autoverhuurbedrijf, omdat ik nog steeds niet de kosten vergoed had gekregen van de extra benzine die ik had getankt. Toen dat geregeld was liepen we naar het Melbourne Museum.

Tegen de tijd dat we daar waren, deden mijn voeten erg pijn omdat ik mijn nieuwe schoenen aan had. Ik heb mijn schoenen dus in mijn rugzak gedaan en die moest je afgeven bij de garderobe. Toen we aan het wachten waren om bij de tentoonstelling naar binnen te mogen, zeiden ze dat ik schoenen aan moest vanwege de veiligheid. Ik weet nog steeds niet waarom precies, maar ik moest dus snel terug rennen om mijn schoenen te halen.

De tentoonstelling was echt gericht op de nieuwste Jurassic Park film. Ze hadden de toegangspoort en dan hadden ze het zo gemaakt alsof je in dat park was. Ik weet niet welke informatie allemaal klopte, maar ik neem aan dat de informatie over de dinosaurussen klopt. De dinosaurussen waren echt groot en bewogen ook en de meeste leken best echt. Ze hadden een brachiosaurus, triceratops en stegosaurus onder andere. Ook hadden ze een soort lab nagemaakt, zoals ze dat in de film hebben.

Natuurlijk was er ook de t-rex. Het was zogenaamd voertijd en het was donker in die ruimte en dan kwam de t-rex een auto aanvallen. Ook hadden ze de indominus rex uit de film, die er echt wel gevaarlijk uit zag. Helaas hadden ze geen raptors. Het was in ieder geval leuk om te zien en nu heb ik wel een idee van hoe groot de dinosaurussen nou waren.

Met het entreekaartje voor de tentoonstelling kon je ook de rest van het museum bekijken. Toen we klaar waren met de tentoonstelling was er net een rondleiding door het museum, dus hebben we ons daar maar bij aangesloten. Het museum had echt allerlei verschillende afdelingen, van dinosaurusskeletten en opgezette dieren tot stenen, mineralen en goud. Van Aboriginalcultuur tot de geschiedenis van Melbourne en zelfs afdelingen over het menselijk lichaam en je hersenen.

Na de rondleiding besloten we in het museum te lunchen. Het was niet het goedkoopste, maar ze hadden wel een ruime keuze. Na de lunch besloot Karthik alvast naar de universiteit te gaan, omdat hij daar later college had. Ik wilde eigenlijk nog wel de verschillende afdelingen van het museum bekijken, dus ben ik daar snel aan begonnen.

Ik begon bij de Aboriginals. Die was ingericht door Aboriginals zelf en ik vond het nogal een wazige bedoeling. Ik weet dat er iets was over een jas van possumvacht en blijkbaar was die belangrijk voor de cultuur, maar ik weet er niet het fijne van. Zo was het met de hele tentoonstelling. Ze gaven voorbeelden en quotes, maar ze gaven weinig uitleg over de cultuur zelf. Interessanter vond ik de tuin met planten en uitleg over waarvoor de Aboriginals ze gebruikten. Er was ook een vijver waar ze palingen aan het voeren waren, maar dat was niet erg interessant om te zien.

In het museum hadden ze een soort bos gemaakt met vijvers. Je liep omhoog en ondertussen kon je door raampjes onder water kijken. Ook hadden ze een schoorsteen, die een gedenkteken was voor de doden tijdens een grote bosbrand in Victoria. Ik heb bij de afdeling met stenen en mineralen gekeken, de verschillende dieren, de zee en de geschiedenis. Bij de geschiedenis van Melbourne hadden ze de huis van Phar Lap opgezet. Phar Lap is het beroemdste racepaard en alle andere onderdelen van zijn lichamen worden op verschillende plekken in de wereld tentoongesteld. Ik heb langer rondgelopen bij de tentoonstelling over de hersenen. Dit was wel interessant en ze hadden ook verschillende testjes, al snapte ik niet bij alle wat nou de bedoeling was.

Tegen 4 uur was ik wel klaar in het museum en had ik alles wel zo'n beetje gezien. Ik ben toen dus terug gelopen naar het hostel. Voor het avondeten had ik niet zoveel zin om uitgebreid te koken. Ik heb dus koolsalade en wat brood gehaald en dat gegeten. 's Avonds heb ik foto's overgezet en dat soort dingen gedaan en toen was het bedtijd.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Melbourne

Een taalreis met Activity International

Recente Reisverslagen:

28 Januari 2017

Nieuw-Zeeland, dag 86-87

27 Januari 2017

Nieuw-Zeeland, dag 85

26 Januari 2017

Nieuw-Zeeland, dag 84

25 Januari 2017

Nieuw-Zeeland, dag 83

24 Januari 2017

Nieuw-Zeeland, dag 82
Kim

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 138
Totaal aantal bezoekers 39447

Voorgaande reizen:

16 Februari 2002 - 15 Januari 1970

Een taalreis met Activity International

Landen bezocht: