Australië, dag 82 - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Kim Loo - WaarBenJij.nu Australië, dag 82 - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Kim Loo - WaarBenJij.nu

Australië, dag 82

Door: Kim

Blijf op de hoogte en volg Kim

23 April 2016 | Australië, Melbourne

Vandaag was geen bijzondere dag. Het was mijn laatste dag in Melbourne en omdat ik alles wat ik wilde zien wel gezien had, had ik rustig de tijd om nuttige dingen te doen. Zo moest ik nog tussendoortjes kopen voor tijdens de tour naar Adelaide en hooikoortstabletten. Omdat de hooikoortstabletten in de supermarkt super duur waren en maar per 5 ofzo werden verkocht, ben ik naar een pharmacy gegaan. Daar hadden ze een stuk meer tabletten in een doosje, maar ik wist helemaal niet welke ik moest hebben. Dus na even overlegd te hebben daar besloot ik een doosje van 10 te kopen en die te proberen en als die dan werkten, kon ik in Adelaide dezelfde zoeken.

Ook ben ik op zoek gegaan naar een verjaardagskalender. In de zoo had ik het met Bronwen over de verjaardagen van de dieren, maar ze zei dat ze dit moeilijk bij kon houden. Daarom wilde ik een verjaardagskalender voor haar kopen, zodat ze het niet ieder jaar opnieuw in haar agenda hoefde te zetten. Ik ben een heleboel winkels langs gegaan en heb ook op verschillende plaatsen naar een verjaardagskalender gevraagd, maar ik kon ze nergens vinden. Het enige dat ze hadden, waren kalenders met een jaar erop, maar dan moet ze het nog ieder jaar overschrijven. Ik besloot dus nog een poging te wagen in Adelaide.

Aan het eind van de dag zou ik met Karthik koken, maar hij wilde pas heel laat koken en ik verwachtte al half en half dat hij af zou zeggen, omdat hij op de universiteit was. Ik besloot dus tot een uur of 6 te wachten en als ik dan nog niks had gehoord, zou ik gewoon zelf wat gaan eten. Ondertussen was ik in mijn hostelkamer bezig met mijn tas al wat in te pakken. Terwijl ik daarmee bezig was, raakte ik aan de praat met een Italiaans meisje dat net in het hostel was aangekomen. We hadden het over onze plannen en zij zou ook de volgende dag een tour naar Adelaide doen. Zij dacht alleen dat het een andere tour was als die van mij. Toen ze iets niet snapte op haar papieren, keek ik er even naar en toen bleek dat ze wel dezelfde tour als mij had. Zij werd alleen niet bij het hostel opgehaald, maar ze moest nog eerder ergens anders zijn. Ik zei dus tegen haar dat ze maar moest vragen of ze tegelijk met mij bij het hostel opgehaald kon worden en dat kon. Dat scheelde haar dus een hoop tijd 's ochtends.

Na een tijdje gekletst te hebben, wilden we samen wat gaan eten. Ik had ondertussen ook een berichtje van Karthik gehad dat hij toch niet samen kon eten, dus ik vond het een goed idee. Rond 7 uur gingen we dus samen op zoek naar een restaurant. Zij had zin in steak, maar ik zei dat ik vegetariër ben. We besloten dus een Indisch restaurant te zoeken. Dat ging een stuk sneller, omdat Virginia Google Maps gebruikte. Het restaurant vond ik wat aan de dure kant, maar goed, voor een keer is dat geen ramp. En het was ook een echt restaurant en niet een soort afhaalbar. En Indisch eten is natuurlijk altijd lekker.

Na het eten zijn we weer terug naar het hostel gelopen. Nadat onze tassen zo goed als ingepakt waren, hebben we niet meer veel gedaan, omdat we de volgende dag vroeg op moesten. Wel kwam ik op de gang Karthiks vriend tegen. Hij had ook wel meegewild naar de Jurassic World Exhibition, maar moest toen naar de universiteit. We hebben nog een hele tijd staan kletsen, dus uiteindelijk lag ik nog niet vroeg op bed.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Melbourne

Een taalreis met Activity International

Recente Reisverslagen:

28 Januari 2017

Nieuw-Zeeland, dag 86-87

27 Januari 2017

Nieuw-Zeeland, dag 85

26 Januari 2017

Nieuw-Zeeland, dag 84

25 Januari 2017

Nieuw-Zeeland, dag 83

24 Januari 2017

Nieuw-Zeeland, dag 82
Kim

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 108
Totaal aantal bezoekers 39420

Voorgaande reizen:

16 Februari 2002 - 15 Januari 1970

Een taalreis met Activity International

Landen bezocht: