Australië, dag 86 - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Kim Loo - WaarBenJij.nu Australië, dag 86 - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Kim Loo - WaarBenJij.nu

Australië, dag 86

Door: Kim

Blijf op de hoogte en volg Kim

27 April 2016 | Australië, Adelaide

De volgende ochtend hadden we pannenkoeken voor ontbijt. Dit waren American pancakes en die zijn best lekker met suiker en citroensap. Ze vullen alleen wel en na 2 zat ik al vol. Ondertussen probeerde ik de wifi op mijn telefoon en tablet aan de praat te krijgen, maar het bereik was zo slecht dat mijn telefoon geen contact kon maken met wifi en mijn tablet gewoon helemaal vast liep als ik het probeerde.

Voor vandaag had ik met Florine afgesproken om wat te gaan doen. Zij wilde uitslapen, dus ze zou me een berichtje sturen als ze wakker was. Ondertussen besloot ik wat praktische dingen te doen en wat rond te kijken. Ik besloot naar Rundle Mall te lopen, de winkelstraat. Daar wilde ik eerst bij de toeristeninformatie langs, maar die was nog gesloten. Ik heb dus maar even in de buurt rondgehangen. Verder heb ik de supermarkt gevonden en ik moest nog even langs de bank, maar die konden mij ook niet echt helpen. Toen heb ik maar wat in boekenwinkels rond gekeken, wat uitermate frustrerend was, omdat ik niks kon kopen. Even later was ik mijn fototoestel kwijt. Gelukkig bedacht ik me dat ik hem in de boekwinkel had laten liggen en lag ie daar nog.

Uiteindelijk belde Florine en moest ik weer naar het begin van Rundle Mall lopen om haar op te halen. Ze stond bij het standbeeld van The Pigs in the Bin. Ik snap het niet helemaal maar het waren bronzen beelden van varkens, die uit een prullenbak aten. Samen zijn we naar de supermarkt gelopen, omdat Florine nog geen ontbijt had gehad. We hebben samen pompoenbroodjes met hoemoes gekocht, dus ik had ook meteen lunch.

Daarna zijn we naar de Botanic Gardens gelopen. Daar hebben we op een bankje op een grasveld mijn lunch en haar ontbijt zitten eten, terwijl we naar de ibissen zaten te kijken. Daarna hebben we wat door de Botanic Garden gelopen. In de kas hadden ze hele grote waterleliebladeren met aparte figuren erop. Verder hadden ze ook heel veel soorten bamboe. We hebben er niet heel lang doorheen gelopen en zeker ook niet alles gezien.

Na de Botanic Gardens zijn we via de universiteit terug richting het hostel gelopen. Daar had je allerlei musea, die gratis waren, dus we besloten daar nog een keer naar terug te gaan. Voor nu was Florine moe en ze moest nog de was doen, dus heb ik haar bij haar hostel afgezet. Ze zou me bellen als ze wakker was. Daarna ben ik op zoek gegaan naar een ander hostel. Het YHA vind ik nogal duur en onpersoonlijk, maar daarnaast was Shakespeare's Backpackers. Dit zag er stukken beter uit dan Sunny's Hostel, waar ik nu was, en was nog goedkoper ook als ik een hele week bleef.

Tegen 5 uur had ik wel behoorlijk honger, omdat ik zo vroeg had geluncht en omdat Florine nog steeds niks van zich had laten horen, besloot ik maar naar de supermarkt te gaan om eten te halen. Toen ik net terug was en het eten klaar wilde maken, was ze dan boven water. Ze had wat langer geslapen dan ze had gedacht en of ik wat wilde gaan eten. Ik had nu geen zin meer om uitgebreid te gaan eten, maar ik heb haar maar gezegd dat ik wel wat simpels wilde eten met haar.

Natuurlijk als je wat zoekt, kun je niks vinden. Bij de food courts in de winkelcentra aan Rundle Mall hadden ze een hele hoop mogelijkheden, en niet allemaal ongezond. Alleen om de een of andere reden sloten deze allemaal rond deze tijd, dus dit was geen optie. Uiteindelijk kwamen we in dezelfde straat als de dag ervoor en hebben we daar in een Mexicaans tentje gegeten. Het was wat duurder dan ik wilde, maar Mexicaans is altijd lekker, dus nou ja. Daarna zijn we weer terug naar ons hostel gegaan en ook deze nacht kon ik weer slecht slapen door de hitte.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Adelaide

Een taalreis met Activity International

Recente Reisverslagen:

28 Januari 2017

Nieuw-Zeeland, dag 86-87

27 Januari 2017

Nieuw-Zeeland, dag 85

26 Januari 2017

Nieuw-Zeeland, dag 84

25 Januari 2017

Nieuw-Zeeland, dag 83

24 Januari 2017

Nieuw-Zeeland, dag 82
Kim

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 152
Totaal aantal bezoekers 39349

Voorgaande reizen:

16 Februari 2002 - 15 Januari 1970

Een taalreis met Activity International

Landen bezocht: