Australië, dag 87 - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Kim Loo - WaarBenJij.nu Australië, dag 87 - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Kim Loo - WaarBenJij.nu

Australië, dag 87

Door: Kim

Blijf op de hoogte en volg Kim

28 April 2016 | Australië, Adelaide

Vandaag hadden we weer een pannenkoekenontbijt en terwijl ik mijn pannenkoeken aan het eten was, probeerde ik mijn telefoon weer aan de praat te krijgen, omdat ie zo goed als niks meer deed. Gelukkig, nadat ik hem helemaal opnieuw had opgeladen deed ie het weer. Het was vandaag oververhuizen naar Shakespeare's Backpackers, dus moest ik mijn spullen inpakken. Tegen 10 uur moest ik uitchecken en bij Shakespeare's heb ik mijn spullen in de bagageruimte gedumpt.

Daarna heb ik wat praktische dingen gedaan totdat Florine weer boven water was. We wilden allebei naar Kangaroo Island, maar zij kon pas op 1 mei weer geld pinnen en je moest meteen bij het boeken betalen. Ik kon wel met mijn credit card voor ons allebei betalen, maar daar had ik niet zo'n zin in. Dan moet je altijd nog maar zien of je het terug krijgt. Ondertussen kon ik mijn achtpersoonskamer in, waar maar 2 andere meisjes waren en een andere, die schijnbaar overdag sliep en 's avonds werkte.

Uiteindelijk zijn we eerst naar het South Australian Museum geweest. Dat was net zoiets als het Melbourne Museum, maar dan lang niet zo groot. Ze hadden een tentoonstelling over expedities naar Antarctica. Dit was best interessant. Ook hier hadden ze een heel gedeelte over Aboriginals. Ik heb aardig wat gelezen en bekeken daar, maar het was gewoon niet echt interessant. Om de een of andere reden kunnen ze mij niet duidelijk maken wat nou hun cultuur is.

Na het museum zijn we naar de state Library gegaan, waar een mooie leeszaal was. Dit was vooral een oude leeszaal en er was blijkbaar een Chinees ofzo net afgestudeerd, want er was een hele fotoreportage met hem en zijn ouders. Die ene leeszaal was het enige dat er te zien was in de bibliotheek, dus dat duurde niet heel lang. Daarna hebben we even op een muurtje mensen zitten kijken.

Ondertussen hadden we wel een beetje trek, dus gingen we naar de supermarkt. Daar waren ze lekkere chocolaatjes aan het uitdelen. Ik probeerde mijn papiertje weg te morrelen om er nog een te krijgen, maar ze vroeg gewoon of we er nog een wilden. Daar zei ik natuurlijk geen 'nee' tegen. Florine had zin in wat meer dan alleen een broodje ofzo, dus zijn we naar de food court bij Coles gegaan. Uiteindelijk wilde Florine een hele maaltijd, ook al was het 4 uur. Uiteindelijk werd het Aziatisch.

Na het eten hebben we niet meer veel gedaan, omdat het meeste gesloten of aan het sluiten was. Ik was dus op tijd terug in het hostel, waar ik weer praktische dingen heb gedaan, zoals foto's uploaden en voor een baan kijken. Dit hostel was in ieder geval een stuk beter dan Sunny's. Het was ruim opgezet, in een mooi oud gebouw. We hadden zelfs een balkon op de gang en een oude schouw in de maker. Ik sliep hier ook een stuk beter, omdat het niet zo stikheet was.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Adelaide

Een taalreis met Activity International

Recente Reisverslagen:

28 Januari 2017

Nieuw-Zeeland, dag 86-87

27 Januari 2017

Nieuw-Zeeland, dag 85

26 Januari 2017

Nieuw-Zeeland, dag 84

25 Januari 2017

Nieuw-Zeeland, dag 83

24 Januari 2017

Nieuw-Zeeland, dag 82
Kim

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 124
Totaal aantal bezoekers 39417

Voorgaande reizen:

16 Februari 2002 - 15 Januari 1970

Een taalreis met Activity International

Landen bezocht: