Australië, dag 89 - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Kim Loo - WaarBenJij.nu Australië, dag 89 - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Kim Loo - WaarBenJij.nu

Australië, dag 89

Door: Kim

Blijf op de hoogte en volg Kim

30 April 2016 | Australië, Adelaide

Omdat de tours naar Kangaroo Island behoorlijk populair waren, besloot ik om vandaag te boeken en niet te wachten totdat Florine weer geld kon pinnen. Het eerst volgende weekend was helaas vol, dus werd het het weekend daarna. Dat betekende alleen dat ik in ieder geval nog een week in Adelaide moest blijven. Gelukkig was er genoeg te doen in en rond Adelaide. Op een bord in de keuken stonden ook nog wat tips en sommige daarvan leken mij wel de moeite waard.

Omdat we om 12 uur de rondleiding in de Haigh's chocoladefabriek hadden, ben ik al eerder die kant opgelopen. Rond het centrum van Adelaide hebben ze een hele rand met park aangelegd, dus dan kon ik daar gewoon wat rondlopen. Het park was eigenlijk vooral grasveld, maar er was ook een klein stukje met Japanse tuin. Groot was dit niet, dus ik was er zo doorheen, maar het was wel een soort rustpuntje in de stad.

Daarna ben ik naar de fabriek gelopen en ondertussen stuurde Florine mij een sms'je om toch maar af te zeggen, omdat ze te moe was. Toen had ik het wel een beetje gehad met haar, omdat ik niet echt veel kon doen als ik telkens moest wachten totdat zij was uitgeslapen. Ik heb dus ook niet meer voorgesteld om later wat samen te gaan doen.

Bij de chocoladefabriek was het behoorlijk druk en er waren ook aardig wat bustours. Ik was te vroeg, dus ik heb gewoon wat in het winkeltje rondgekeken, maar het was wel dure chocolade. Toen ik naar de kassa liep, omdat mijn rondleiding bijna begon, kwam er net een man uit en die vroeg of ik zijn chocolade wilde. Daar zeg ik natuurlijk geen 'nee' tegen. Het waren 'bullets'. Dit is Australische drop in chocolade. Ik had het al eerder in de winkel gezien en het leek mij niet echt lekker, maar eigenlijk zijn ze best wel lekker.

Haigh's is schijnbaar een heel bekend merk in Australië en ik was de enige in de groep die er nog nooit van had gehoord. Toen ze begonnen, verkochten ze alleen chocolade, maar uiteindelijk hebben ze een deal gesloten met de Lindtfamilie in Zwitserland. Zij zouden Haigh's leren om chocolade te maken als Haigh's hen Engels zou leren. Best een goede deal lijkt me. We kregen uitleg over hoe chocolade werd gemaakt, maar dat wist ik eigenlijk al. Ondertussen kregen we wat puur en melkchocolade om te proberen. Verder kon je de fabriek zien achter glas. Hier zaten mensen met de hand chocolaatjes te maken. Wat een werk zeg. Veel meer was er niet te zien, maar aan het einde kreeg ik nog een handje 'bullets'.

Na de rondleiding ben ik terug richting het centrum gelopen. Onderweg kwam ik een paar jongens tegen, die vroegen of ze een of ander liedje voor mij mochten zingen. Ze moesten dit voor een opdracht voor een local zingen. Ik zei dat ik geen local was, maar ze vonden dat ik er wel uit zag als een local. Naar mijn idee zag ik er behoorlijk toeristisch uit, maar goed.

In het hostel heb ik geluncht en ik heb wat telefoontjes gepleegd voor een baantje. Daarna ben ik naar de Central Market gelopen. Dat is een grote overdekte markt, met groente, fruit, brood en allerlei andere dingen en een hoop eettentjes. Op zondag is deze gesloten en op zaterdag sluit ie al eerder en daarom was alles rond 2 uur in de uitverkoop. Ze probeerden zoveel mogelijk nog kwijt te raken, dus er was behoorlijk veel te vinden voor 1 dollar ofzo. Ik heb ingrediënten voor ratatouille gehaald en het kostte misschien 5 dollar in totaal en daar heb ik dagen van kunnen eten. Helaas, zag niet alles op de markt er nog goed uit, dus ik kon geen bananen ofzo kopen.

Vanaf de Central Market ben ik naar Chinatown gelopen, wat daarnaast ligt. Het stelde niet veel voor, al waren er veel Chinese winkeltjes. Toen ik bij een souvenirwinkeltje kwam, heb ik daar even rondgekeken. Ik wilde namelijk een kaart voor paps verjaardag opsturen en dan moest ik dat nu al ongeveer gaan doen. Ze hadden hier ook stickers voor op de laptop ofzo en ik dacht dat dat ook wel in de envelop moest passen, dus heb ik die ook maar voor pap gekocht.

Daarna ben ik terug naar het hostel gegaan. Daar heb ik de kaart geschreven en weer praktische dingen gedaan, zoals de kaart schrijven en cv's opsturen. 's Avonds heb ik de ratatouille gemaakt. Hij was alleen niet erg succesvol. Ik was vergeten om knoflook te kopen, omdat we dat normaal gewoon thuis hebben, en ik had alleen rozemarijn om het op smaak te brengen. Maar ach, het vulde. Daarna heb ik weer wat gelezen en praktische dingen gedaan en dat was mijn dag.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Adelaide

Een taalreis met Activity International

Recente Reisverslagen:

28 Januari 2017

Nieuw-Zeeland, dag 86-87

27 Januari 2017

Nieuw-Zeeland, dag 85

26 Januari 2017

Nieuw-Zeeland, dag 84

25 Januari 2017

Nieuw-Zeeland, dag 83

24 Januari 2017

Nieuw-Zeeland, dag 82
Kim

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 98
Totaal aantal bezoekers 39419

Voorgaande reizen:

16 Februari 2002 - 15 Januari 1970

Een taalreis met Activity International

Landen bezocht: