Australië, dag 245 - Reisverslag uit Noosa Heads, Australië van Kim Loo - WaarBenJij.nu Australië, dag 245 - Reisverslag uit Noosa Heads, Australië van Kim Loo - WaarBenJij.nu

Australië, dag 245

Door: Kim

Blijf op de hoogte en volg Kim

03 Oktober 2016 | Australië, Noosa Heads

Vandaag moest ik om half 6 opstaan om de bus naar Noosa te halen. Naast Jordy sliep er nog een meisje op de kamer, die naar Fraser Island moest. Toen ik dus wakker werd voor de wekker, besloot ik me maar iets eerder klaar te maken, zodat we niet allemaal tegelijk de badkamer in wilden. Daarna heb ik een beetje ontbeten, maar omdat mijn broodje gisteren door een muis was aangevreten, was dat niet zoveel meer. Daarom besloot ik ook nog maar een pancake te eten, alleen dat kon pas om 7 uur. Dus heb ik ervoor gezorgd dat ik helemaal klaar was tegen die tijd en toen moest ik nog wachten tot 7 uur, terwijl de pannenkoeken al klaar waren. Toen het 7 uur was, ben ik snel in de rij gaan staan, want er waren ondertussen veel mensen. Nadat ik mijn ene pannenkoek op had, heb ik uitgecheckt en ben ik bij de bushalte gaan zitten.

De bus was mooi op tijd en er kwam allemaal volk uit dat er nogal verfomfaaid uitzag, wat niet zo vreemd was omdat ze net een hele nacht in de bus hadden gehangen. Ik dacht Heather ook uit de bus te zien komen, maar omdat het nogal druk was, kon ik niet met haar praten. Gelukkig was de bus deze keer niet zo vol. De reis was niet zo spannend. Ik heb wat zitten lezen en muziek zitten luisteren. Ongeveer een uur voordat we in Noosa waren, zijn we gestopt bij een rest area met een gigantische kangoeroe achter het gebouw. Hier heb ik nog even met Jordy staan praten, die vrij relaxt was gezien het feit dat hij zijn portemonnee met paspoort kwijt was geraakt. Net na deze rustplaats begon een echte snelweg. Dat viel me op omdat de meeste stukken sinds Adelaide niet echt een snelweg waren naar Nederlandse begrippen.

Rond 10 uur kwamen we in Noosa aan en ik zag al meteen de shuttlebus, die mij naar mijn hostel moest brengen. Ik was de enige, dus we gingen al snel. Het hostel zag er leuk uit. Het heet Halse Lodge en ziet er ook echt uit als een oude houten lodge, die aan 3 kanten omringd is door bos. Ik kon nog niet inchecken, dus heb ik mijn bagage achtergelaten en ben naar de supermarkt gelopen. Daarvoor moest ik een behoorlijk steile heuvel over en ik voelde mijn benen nu goed van de dagen daarvoor op los zand lopen. Ik wilde eigenlijk naar de Coles, maar ik zag de IGA eerst, dus ben ik daar maar naartoe gegaan en heb meteen genoeg eten gekocht voor mijn hele periode hier.

Terug bij het hostel heb ik mijn wifi geprobeerd aan de praat te krijgen en tegen de tijd dat dat gelukt was, kon ik inchecken. Ondertussen had ik van Chris begrepen dat hij op weg was naar Noosa en dat hij nog geen hostel had geboekt, dus heb ik voor hem gevraagd of er nog bedden vrij waren. Ik was ook al een paar bekenden tegengekomen: een Duits meisje ,dat in Rainbow Beach de eerste nacht bij mij op de kamer lag, en Sofia en Hynde, die een surfles hadden. Mijn kamer was boven, waar een veranda om de hele bovenverdieping ging. Ik had dus een soort balkon bij de kamer. Nadat ik al mijn spullen had gedumpt, ben ik gaan lunchen en daar kwam ik Chris al tegen. We moesten allebei nog wat dingen doen, maar spraken af om later in de middag een wandeling te doen.

Ik moest de was doen, dus dat heb ik gedaan. Daarna heb ik geïnformeerd wat de beste wandeling was. Dat was de Coastal Walk aan de rand van Noosa National Park. Het was ondertussen wel begonnen met regenen, maar tegen de tijd dat ik klaar was met de was, was het redelijk droog. Samen met Chris ben ik dus door het toeristische centrum van Noosa gelopen, dat vol is met winkeltjes en restaurantjes, naar het National Park. Dat was allemaal langs de kust, dus zo'n groot verschil was er niet tussen in en uit het National Park. De route was behoorlijk populair bij hardlopers, dus we moesten regelmatig aan de kant omdat we ingehaald werden. Het uitzicht was allemaal wat minder met de regen. Toch was het een prima wandeling voor een vrije middag.

We hebben niet de hele route gelopen, omdat Chris nog naar de supermarkt moest en het een feestdag was, dus we wisten niet zeker tot hoe laat die open was. Toen we terug wilden lopen, leek het alsof er verderop een walvis was, maar die ging maar niet onder water. Na een tijdje besloten we dus dat het geen walvis kon zijn, maar even verderop zag ik toch een grote plons, dus dat moet er wel eentje zijn geweest. Maar dat was alle walvisactiviteit die we hebben gezien. Tegen de tijd dat we weer terug waren in het centrum, was het aardig begonnen met regenen, dus ik besloot maar aan mijn blog te werken, terwijl Chris naar de supermarkt ging. Hij kon alleen maar niet beslissen of hij toch maar niet zou gaan, met de bus zou gaan of zou gaan lopen, dus het duurde een tijdje voor hij op weg was.

Toen hij terug was, was het 6 uur geweest en was er een bijeenkomst voor alle nieuwe aankomsten in het hostel. Het belangrijkste was dat je een gratis glas wijn kreeg, dus er was wel wat opkomst. De informatie, die ze zouden geven, was niks nieuws en was een 2 minuten lang praatje. Daarna wilden we gaan eten, maar het was nogal druk in de keuken, dus had Chris geen zin om te koken. Ik had ondertussen honger, dus ik heb wel wat gegeten. Daarna heb ik nog wat zitten lezen, maar om 9 uur was ik zo moe dat ik naar bed ben gegaan.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Noosa Heads

Een taalreis met Activity International

Recente Reisverslagen:

28 Januari 2017

Nieuw-Zeeland, dag 86-87

27 Januari 2017

Nieuw-Zeeland, dag 85

26 Januari 2017

Nieuw-Zeeland, dag 84

25 Januari 2017

Nieuw-Zeeland, dag 83

24 Januari 2017

Nieuw-Zeeland, dag 82
Kim

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 148
Totaal aantal bezoekers 39338

Voorgaande reizen:

16 Februari 2002 - 15 Januari 1970

Een taalreis met Activity International

Landen bezocht: