Australië, dag 274 - Reisverslag uit Sydney, Australië van Kim Loo - WaarBenJij.nu Australië, dag 274 - Reisverslag uit Sydney, Australië van Kim Loo - WaarBenJij.nu

Australië, dag 274

Door: Kim

Blijf op de hoogte en volg Kim

01 November 2016 | Australië, Sydney

Om kwart voor 9 ging ik vandaag op weg. Eerst moest ik water kopen en toen ben ik weer richting het centrum gelopen. Onderweg waren er wat aparte oude mannen. Eentje zat op zijn balkon bedolven onder de duiven terwijl hij tegen ze praatte en verderop begon er een spontaan tegen mij te praten over van alles en nog wat. Omdat ze gisteren bij de Town Hall hadden gezegd dat er vandaag om half 11 een tour zou zijn, besloot ik daar naartoe te gaan in plaats van een wandeltour door de stad te doen. Onderweg wilde ik nog de Great Synagogue zien. Daar was niet heel veel van te zien, omdat er een dikke boom voor stond. Ik was veel te vroeg bij de Town Hall, dus ben ik daar maar ergens op een bankje gaan zitten en uiteindelijk op de trap voor de deur.

Om half 11 was de vrouw van de rondleiding er nog niet en na een tijdje werd iedereen een beetje onrustig. Uiteindelijk was die vrouw er, maar ze zei dat er vandaag geen rondleiding was, omdat de kamers boven allemaal bezet waren. Dat vond ik dus nogal vervelend, want ik had de stadswandeling daarvoor laten zitten en ze hadden in ieder geval beneden een rondleiding kunnen doen, linkt me.

De vrouw wilde ons nog wel 2 ruimtes laten zien. Eentje konden we vanaf de ingang al bekijken. Dit was de vestibule, die vroeger het enige deel van de Town Hall was. De ruimte die ze ons daarna liet zien, hadden ze erbij gebouwd omdat ze meer ruimte nodig hadden. Dat was een concertzaal, die nu voor van alles werd gebruikt. De vrouw leek me niet echt intelligent, want toen ik vroeg waarom ze een concertzaal bouwden als het stadshuis te klein was, gaf ze niet echt antwoord op mijn vraag. Ook zei ze later dat een portret aan de muur van gouverneur Phillip was. Het portret leek meer uit 1860 ofzo en zeker niet uit 1790, dus dat weet ik ook niet echt. Het was wel heel jammer dat we niet meer konden zien, want zelfs de gangen hier zagen er super mooi uit.

Ik had gerekend op een tour van 2 uur en nun stond ik in een halfuur al weer buiten. Gelukkig was er een Chinees meisje, dat mij herkende van Government House, wat ik erg knap vond. Zij was met een Fins en Iers meisje hier en met hen ben ik maar weer naar het Queen Victoria Building gegaan, waar zij uitgebreid foto's hebben gemaakt van de kerstboom daar. Het Finse meisje en ik vonden het daar wel erg vroeg voor. Daarna wilde Lucy, het Chinese meisje, ergens wat drinken en uiteindelijk kwamen we uit bij een food court. Daar hebben we een tijd zitten kletsen en tegen lunchtijd hebben we daar wat te eten gehaald.

Daarna wilde ik naar de University of Sydney en zij moesten terug naar hun hostel. Dat was dezelfde kant op, dus konden we een stuk samen lopen. Het laatste stuk moest ik alleen lopen en ondanks dat dit niet meer op de kaart stond, wist ik hier de weg. Hier in de buurt had ik de eerste week in een hostel gezeten, dus ik had hier toen al rond gelopen. Ik wist alleen niet precies waar de universiteit was, behalve dat het bij een park was. Dus ik ben het Victoria Park maar ingelopen en toen had ik het vrij snel gevonden.

Het was een mooi gebouw net als in Harry Potter of de universiteit in Glasgow. Ik heb dus een beetje in de Quadrangle rond gelopen, waar om de een of andere reden een hoop Japanners in de weg liepen. Omdat ik nu tijd over had, besloot ik eens te informeren naar de musea hier. Niet geweldig, maar ze waren gratis. Ik ben eerst naar het Nicholson Museum gegaan, waar ze een hele collectie uit de antieke tijdn hadden. Ik had een ontzettend irritante varkenshoest, waar ik maar niet vanaf kwam en je mocht niet in het museum drinken. Ik ben dus een paar keer weer terug gelopen om wat te drinken. Ik had niet veel zin om alles te lezen, maar het stukje over Pompeii vond ik wel interessant. Hier hadden ze van Lego een model van Pompeii gemaakt en daarin waren allemaal belangrijke gebeurtenissen te zien, zowel in de Romeinse tijd als voor de opgravingen en zelfs een concert.

Het kunstmuseum leek me niet erg interessant en het andere museum, met een collectie planten en insecten van de familie van Elizabeth Bay House, kon ik niet vinden. Ik ben toen maar weer richting het hostel gelopen. Onderweg besloot ik nog wat na te vragen bij de bank en hier raadden ze aan om mijn rekening wel te sluiten. Ik kwam ook nog een camera winkel tegen, waar ik heb gevraagd hoe ik de lens van mijn fototoestel kon schoonmaken en daar heeft iemand dat voor mij gedaan. Daarna ben ik nog naar een opaal- en marsmannetje gegaan. Hier had ik een voucher van voor gratis oorbellen, dus wilde ik wel even zien of dat klopte. Het was een beetje vaag, want je moest naar de derde verdieping en daar moest iemand de deur voor je openen. Het was in ieder geval niet echt een winkel. Het leek meer op een kantoor/werkplaats, maar ik mocht mijn oorbellen uitzoeken. Het enige verschil dat ik zag was tussen de witte en roze parels, maar goed. Daarna heb ik nog wat gevraagd over het maken van sieraden, maar ik was ook wel weer blij toen ik buiten was. Vanaf hier ben ik terug naar het hostel gelopen, waar ik wat heb zitten lezen en appen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Een taalreis met Activity International

Recente Reisverslagen:

28 Januari 2017

Nieuw-Zeeland, dag 86-87

27 Januari 2017

Nieuw-Zeeland, dag 85

26 Januari 2017

Nieuw-Zeeland, dag 84

25 Januari 2017

Nieuw-Zeeland, dag 83

24 Januari 2017

Nieuw-Zeeland, dag 82
Kim

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 280
Totaal aantal bezoekers 39426

Voorgaande reizen:

16 Februari 2002 - 15 Januari 1970

Een taalreis met Activity International

Landen bezocht: